Παρασκευή 26 Ιουλίου 2019

Μανώλης Χιώτης & Μαίρη Λίντα: Τα Κινηματογραφικά (1η έκδοση σε cd)

Ο κινηματογράφος στα χρόνια του 50 και του 60 έπαιζε τον πιο σημαντικό ρόλο στην καθιέρωση όχι μόνο των ηθοποιών, αλλά και των τραγουδιστών. Πολλοί πετυχημένοι στη δισκογραφία Έλληνες τραγουδιστές αναγνωρίστηκαν από το πλατύ κοινό μέσω της μεγάλης οθόνης.
Ο Μανώλης Χιώτης και η Μαίρη Λίντα, το πιο διάσημο ζευγάρι της δεκαετίας του 50, πραγματοποίησαν την πρώτη τους εμφάνιση στον κινηματογράφο το 1959, με την ταινία "Να Ζήσουν τα Φτωχόπαιδα". Στη συγκεκριμένη ταινία εμφανίζονται με το τραγούδι "Απότομα". Ένα τραγούδι που έγινε μεγάλη επιτυχία, και αναμφισβήτητα η προβολή της ταινίας έπαιξε πολύ σημαντικό ρόλο. Μέσα στην ίδια χρονιά εμφανίζονται σε δύο ακόμα ταινίες, το "Διακοπές στην Κολοπετινίτσα", όπου και τραγουδούν "Ο Ουρανός ξημέρωσε" και στο θρυλικό "Λαός και Κολωνάκι", όπου και τραγουδούν το ομώνυμο τραγούδι και το "Πάρε με στο Τηλέφωνο". Στη συγκεκριμένη ταινία τις σκηνές τους χορογράφησε και σκηνοθέτησε ο μετρ του μιούζικαλ Γιάννης Δαλιανίδης.
Το όνομα τους αρχίζει να συζητιέται έντονα σ΄όλους τους κινηματογραφικούς κύκλους και οι προτάσεις για εμφανίσεις τους σε ταινίες πέφτουν βροχή. Η αριστοκρατική εμφάνιση και η ζωντάνια τους, τους καθιερώνουν αμέσως στο κινηματογραφόφιλο κοινό. Γίνονται πόλος έλξης και οι αμοιβές τους ξεπερνούν ακόμα και εκείνες των πρωταγωνιστών.
Στην ταινία "Οι Δοσατζήδες" (1959), ενώ δεν εμφανίζονται, ακούγεται από το ραδιόφωνο η πιο μεγάλη επιτυχία της καριέρας τους, τα "Ηλιοβασιλέματα". Την ίδια χρονιά στην κωμωδία του Γιάννη Δαλιανίδη "Ένας βλάκας και Μισός" τραγουδούν το ομώνυμο σουξέ και ένα χρόνο αργότερα στην "Κρουαζιέρα στη Ρόδο" θα γνωρίσουν μεγάλη επιτυχία με "Της Ευτυχίας τα Σκαλιά".
Ο Μανώλης Χιώτης μπήκε πολλές φορές στη διαδικασία, εμπνευσμένος από τον τίτλο της ταινίας να γράψει τραγούδι που να ταιριάζει απόλυτα με το στόρι του φιλμ. Έτσι το 1960 γράφει το "Φτωχαδάκια και Λεφτάδες" για την ομώνυμη ταινία του Ορέστη Λάσκου, ένα τραγούδι που παρέμεινε ανέκδοτο δισκογραφικά. Στην ίδια ταινία το ζευγάρι τραγουδά το "Περασμένες μου αγάπες".
Το 1961 εμφανίζονται στην κωμωδία της Φίνος Φιλμ "Ο Ατσίδας" και μαζί με τον πρωταγωνιστή Ντίνο Ηλιόπουλο τραγουδούν το "Με Κυνηγούν τ΄αδέρφια σου", δημιουργώντας ένα μουσικό στιγμιότυπο που θα μείνει στην ιστορία της εγχώριας κινηματογραφικής μυθολογίας. Από το ίδιο φιλμ και το "Η Αγάπη μου δε σβύνει".
Η φιλία του Χιώτη και της Λίντα με τον Κώστα Χατζηχρήστο ήταν ιδιαίτερα γνωστή στους καλλιτεχνικούς κύκλους της εποχής. Θεατρικά συνεργάστηκαν πολλές φορές και κινηματογραφικά τους βλέπουμε στο "Δήμο απ΄τα Τρίκαλα" (1962) να τραγουδούν τα "Θάλασσα μόνο κι ουρανό" και ο "Χασάν Αγας".
Στην κωμωδία "Μην είδατε τον Παναή" ερμηνεύουν τα: "Είμαι Τσιγγάνα Φλογερή", "Ο Μπεκρής" και "Φωτιές ανάψτε γύρω μου". Και τα τρία την εποχή εκείνη κυκλοφορούν σε δισκάκια 45 στροφών.
Το 1963 τους βλέπουμε στην κωμωδία του Αλέκου Σακελλάριου "Ο Φίλος μου ο Λευτεράκης". Εδώ τραγουδούν δυο συνθέσεις του ανερχόμενου τότε Γεράσιμου Λαβράνου, το "Ζήσε" και τα "Κόκκινα Χείλια" που για δεκαετίες παρέμειναν ακυκλοφόρητα.
Η δεύτερη ταινία μέσα στο 1963 είναι το "Τύφλα να΄χει ο Μάρλον Μπράντο". Μια κωμωδία με πρωταγωνιστή το Θανάση Βέγγο. Στην ταινία τραγουδούν το "Δε σε ρωτώ για τ΄όνομα σου" και "Τέτοια Χαρά δεν θα τη δεις".
Από τις καλύτερες στιγμές τους στη μεγάλη οθόνη υπήρξε η συμμετοχή τους στην κωμωδία "Πολυτεχνίτης και Ερημοσπίτης", όπου μαζί με το Θανάση Βέγγο και τη Μπέτυ Μοσχονά τραγουδούν το "Αν είσαι Μάγκας". Στο ίδιο φιλμ τραγουδούν και τη "Θλίψη".
Το 1964 πραγματοποιούν την τελευταία κοινή τους εμφάνιση στον κινηματογράφο. Είναι στην ταινία "Η Βίλλα των Οργίων" του Ντίνου Δημόπουλου, όπου και τραγουδούν το "Κόκκινο Μαντήλι" του Γιώργου Μουζάκη, που την εποχή εκείνη θα κυκλοφορήσει δισκογραφικά με τη φωνή του Γιάννη Βογιατζή
 Όλα αυτά τα τραγούδια τους τα συγκέντρωσα σε ένα cd, την πρώτη ολοκληρωμένη συλλογή με τα κινηματογραφικά σουξέ του ζευγαριού Χιώτης - Λίντα. Ως bonus υπάρχουν η "Ρεμπέτικη Φαντασία"(ορχηστρικό θέμα του Χιώτη, από το μιούζικαλ της Φίνος Φιλμ "Μερικοί το Προτιμούν...Κρύο") και το τραγούδι του Μίμη Πλέσσα "Σπάστε 20 ποτήρια" που ερμήνευσε η Μαίρη Λίντα στην ταινία του Νίκου Τσιφόρου "Τρεις Κούκλες κι εγώ", όπου κι εμφανιζόταν και ως ηθοποιός.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου